تکنیک‌های خرید لپ تاپ استوک

استفاده از لپ تاپ برای انجام کارهای خود امروز به یکی از الزامات زندگی تبدیل شده است به صورتی که بدون وجود لپ تاپ و کامپیوتر نمی‌توان کارهای عادی و یا کارهای خود را انجام داد.
استفاده از لپ تاپ امروزه با توجه به اینکه بسیار مهم می‌باشد، اما به دلیل وجود برخی از موارد قیمت آن بالاتر رفته و بیشتر مردم توانایی خرید لپ تاپ را ندارد به همین دلیل به سمت خرید لپ تاپ استوک و یا لپ تاپ‌های دست دوم کشیده شده‌اند.

برای استفاده از لپ تاپ استوک می‌توان آن‌ها را با هزینه‌ای کم‌تر و کیفیتی مناسب‌تر تهیه کرد. در این بین به دلیل پایین‌تر بودن ‌این نوع از لپ تاپ‌ها می‌توان، انتخاب خود را گسترده‌تر کرد و این کار قدرت انتخاب ما را بالاتر می‌برد.

با اینکه لپ تاپ‌های استوک قیمت پایینی دارند اما اگر بتوانیم باز نیز قیمت آن‌ها را پایین‌تر بیاوریم، بهتر است. به همین دلیل در مورد تکنیک‌های خرید لپ تاپ استوک صحبت کردیم و مواردی که می‌توان از لپ تاپ حذف کرد و قیمت آن را پایین‌تر آورد را نیز ذکر نمودیم.

مهم‌ترین تکنیک‌های خرید لپ تاپ استوک

مهم‌ترین تکنیک‌های خرید لپ تاپ استوک عبارت است از توجه به:

  1. دوربین فروسرخ یا دوربین سه بعدی
  2. حسگر اثر انگشت
  3. صفحه نمایش لمسی
  4. فضای ذخیره سازی بیشتر از ۲۵۶ گیگابایت
  5. ویندوز ۱۰ پرو
  6. رم بیش از ۱۶ کیلوبایت

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

۱. دوربین فروسرخ یا دوربین سه بعدی

استفاده از لپ تاپ‌های استوک در حال حاضر رواج زیادی پیدا کرده است و مردم نیز در مورد خرید این لپ تاپ‌ها اطلاعات زیادی را کسب کردند استفاده از لپ تاپ استوک برای انجام کارهای اداری و شخصی می‌تواند بسیار موثر باشد.

از جمله ویژگی‌هایی که باعث می‌شود از دوربین فروسرخ استفاده شود و به یکی از امکاناتی تبدیل شود که برای برخی از کارها، مناسب واقع شود، تنها برای کارهای پیشرفته تصویر برداری می‌باشد در صورتی که وجود آن برای انجام کارهای معمولی لازم نمی‌باشد و تنها قیمت‌ لپ‌ تاپ را بالاتر می‌برد.

اینگونه از لپ تاپ‌های استوک دوربین‌های سه بعدی دارند که با قابلیت‌های مایکروسافت، سازش دارد و در ابتدا این قابلیت بسیار جذاب به نظر می‌رسد اما نبود آن مشکلی در انجام کارهای روزانه ایجاد نمی‌کند.
برخی از افراد تصور می‌کنند که وجود این امکانات امنیت اطلاعات ما را تضمین نماید در حالی که به این صورت نیست و اگر لپ تاپ استوکی این قابلیت را داشته باشد، در ویندوز ۱۰، می‌توان با گذرواژه به محیط ویندوز وارد شد و با توجه به این مورد همچنان این اطلاعات شما هستند که می‌توانند به سرقت بروند و دیگران به راحتی می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند، به همین دلیل به نظر می‌رسد برای استفاده از لپ تاپ استوک وجود دوربین سه بعدی و فروسرخ تنها قیمت آن را بالاتر برده و قدرت خرید شما را کمتر می‌کند.

لپ تاپ استوک

۲. حسگر اثر انگشت

یکی از مواردی که می‌تواند برای تایید صحت کاربر مورد استفاده قرار بگیرد، ویژگی‌هایی است که در اثر انگشت می‌باشد که مانند دوربین فروسرخ عمل کرده و کاربر می‌تواند به صورت یونیک تواند به محیط ویندوز وارد شود.

قرار دادن اثر انگشت با حسگر بسیار راحت‌تر از زدن پسورد می‌باشد، به این دلیل بسیاری از افراد از‌ای قابلیت خوششان می‌آید و می‌توان با استفاده از آن به سرعت وارد محیط کاربری شد.

با اینکه این قابلیت جذاب می‌باشد اما کاربردی نیست زیرا ویندوز ۱۰ باز نیز از شما رمز را دریافت می‌کند که با توجه به این موضوع هکرها می‌توانند از طریق آسان به کامپیوتر شما دسترسی پیدا کنند.

۳. صفحه نمایش لمسی

یکی از مواردی که می‌تواند لذت کار با کامپیوتر را بیشتر نمایند لمس مستقیم صفحه نمایش و لمس مستقیم آیکون‌ها در کامپیوتر می‌باشد که در این مورد می‌توان گفت صفحه نمایشی تغییر مکان نشانگر و بسیار راحت‌تر از حرکت موس می‌باشد و افراد می‌توانند به راحتی به اطلاعات خود در داخل کامپیوتر دسترسی پیدا کنند.

استفاده از لپ تاپ‌های استوک که قیمت اقتصادی دارد، نمی‌تواند هم دارای قیمت مناسب باشد و نیز صفحه نمایش لمسی داشته باشد، در واقع می‌توان گفت، این آپشن تنها هزینه لپ تاپ را افزایش می‌دهد با اینکه کار با لپ تاپ را آسان‌تر و جذاب‌تر می‌کند.

البته برخی از افراد هستند که قیمت لپ تاپ برای آن‌ها مسئله‌ای ندارد و می‌توانند لپ تاپ‌های استوک را بدون توجه به میزان قیمت آن‌ها خریداری نمایند بهتر است به این مورد نیز توجه کنند که بالا بودن قیمت این نوع  از لپ تاپ‌ها تنها مسئله‌ای نیست که مانع از خرید لپ تاپ‌های استوک با صفحه نمایش لمسی می‌شود بلکه این نوع از لپ تاپ‌ها برق بیشتری مصرف می‌کنند و در اثر استفاده طولانی مدت از آن‌ها، به منابع طبیعی آسیب وارد می‌شود.

می‌توان گفت هزینه صفحه نمایشی ۵۰ دلار‌های معمولی می‌باشد و به نظر می‌رسد برای خرید لپ تاپ استوک از این مورد صرف نظر کنیم بهتر است زیرا نسل صفحه‌های نمایش لمسی مدت زیادی نیست که به بازار آمده است و احتمالا لپ تاپی که خریداری می‌کنید برای نسل گذشته است و این قابلیت را ندارد.

لپ تاپ استوک

۴. فضای ذخیره سازی بیشتر از ۲۵۶ گیگابایت

یکی از مواردی که می‌تواند با استفاده از شبیه سازی بیش از ۲۵۶ گیگابایت می‌باشد برای حافظه sd باشند به شما اجازه می‌دهد که پردازش‌های سیستم عامل را پیدا نمایید و سرعت انجام چند کار را نیز افزایش می‌دهند.

معمولاً ارتقاء حافظه‌ها کاری بسیار هزینه بر می‌باشد و می‌تواند هزینه‌هایی بیشتر از هزینه‌ای که برای خرید کامپیوتر استفاده شده باشد را صرف نماید، به جای استفاده از حافظه sd و ارتقاء آن بهتر است با استفاده از فضای ابری حافظه‌های خارجی مانند هارد اکسترنال و فلش‌های متفاوت حافظه‌های در دسترس خودشان را بیشتر نمایند که با استفاده از این موارد به راحتی سرویس‌های تماشای فیلم و موسیقی، در دسترس آن‌ها قرار می‌گیرد و بهتر است اگر این موارد را در فضای ابری ذخیره کنید مناسب باشد. به نظر می‌رسد کمتر کسی به حافظه بیش از ۲۵۶ نیاز داشته باشد.

۵. ویندوز ۱۰ پرو

استفاده از لپ تاپ‌ها امروز یکی از موارد تبدیل شده است که برای کارهای روزمره می‌توان مورد بهره برداری قرار داد اما اگر از لپ تاپ استفاده حرفه‌ای می‌کنید، بهتر است به این نکته توجه کنید که استفاده از نسخه‌های پرو، چند دلار گران‌تر از نسخه‌های خانگی می‌باشد و در صورتی که استفاده از لپ تاپ تنها برای مصرف خانگی و پروژه‌های دانشجویی سبک استفاده می‌شود بهتر است از این ویندوز استفاده نکنید و هزینه‌های خود را کاهش دهید.

۶. رم بیش از ۱۶ کیلوبایت

برخی از ویژگی‌هایی که در لپ تاپ‌ها به شکل‌های متفاوت وجود دارند رم می‌باشد که برای ذخیره پردازش‌ها به صورت کوتاه مدت کاربرد دارد و در این بین برخی از این رم‌ها برای مصارف خانگی مناسب نمی‌باشد و تنها افراد حرفه‌ای به آن نیاز پیدا می‌کنند و پیاده سازی آن‌ها در لپ‌تاپ خود هزینه‌های زیادی را می‌تواند به شما تحمیل نماید.

استفاده از رم‌های متفاوت می‌تواند برای افرادی که نمی‌خواهند و یا امکان این را ندارند که هزینه اضافی را پرداخت کنند، مناسب باشد. در این مورد می‌توان گفت که برای بیشتر مردم رم هشت کافی است و احتمالا شما نیز اگر قصد خرید لپ تاپ‌های استوک را دارید، امکان دارد که  شما واقعاً به این رم نیاز نداشته باشید و بهتر است از خرید آن صرف نظر کنید تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

با توجه به موارد بالا و مواردی که در بخش‌های قبلی به آن پرداخته شد بهتر است از ایجاد هزینه اضافی برای خود چشم پوشی کنید.

با توجه به اینکه می‌توانید با همان لپ تاپ‌های ساده خانگی کارهای خود را جلو ببرید به نظر می‌رسد استفاده از آپشن‌های اضافه روی لپ تاپ می‌تواند هزینه‌های آن  را بیشتر کرده و قدرت خرید شما را کمتر نماید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *